O PROJEKCIE
Projekt pn. „Rozwój edukacji na terenie gminy Hyżne” realizowany przez Gminę Hyżne w partnerstwie z CNJA Edukacja - Witold Szaszkiewicz sp. j. w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Działania FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne, Priorytetu 7/FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian.
Okres realizacji: od 01.09.2024 r. do 31.07.2026 r.
Wartość projektu: 2.107.269,20 PLN.
Łączna wartość dofinansowania projektu: 1.895.337,20 PLN.
Wartość dofinansowania ze środków europejskich: 1.791.178,82 PLN.
Wartość dotacji celowej z budżetu krajowego: 104.158,38 PLN.
Wartość wkładu własnego: 211.932,00 zł.
Kontakt w sprawie projektu: Urząd Gminy w Hyżnem lub szkoły objęte wsparciem projektu (szczegóły poniżej)
Uczestnicy Projektu: uczniowie/uczennice w wieku szkolnym oraz nauczyciele/nauczycielki prowadzący zajęcia ze szkół zlokalizowanych na terenie województwa podkarpackiego, którzy uczą się, pracują lub zamieszkują na obszarze woj. podkarpackiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego; z terenu Gminy Hyżne, ze:
- Szkoły Podstawowej im. Św. Jana Kantego w Grzegorzówce – www.spgrzegorzowka.pl;
- Szkoły Podstawowej im. 21 Brygady Strzelców Podhalańskich w Brzezówce – www.spbrzezowka.ostnet.pl;
- Szkoły Podstawowej im. PCK w Dylągówce - www.spdylagowka.itl.pl;
- Szkoły Podstawowej im. gen. Wł. Sikorskiego w Hyżnem - www.sp.hyzne.net;
- Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Gajcego w Szklarach – www.spszklary.ostnet.pl;
CEL PROJEKTU:
Głównym celem projektu jest poprawa jakości kształcenia ogólnego na terenie województwa podkarpackiego poprzez rozwijanie kompetencji, umiejętności, uzdolnień i zainteresowań u 446 uczniów/uczennic w wieku szkolnym oraz 82 nauczycieli/nauczycielek prowadzących zajęcia ze szkół zlokalizowanych na terenie województwa podkarpackiego, którzy uczą się, pracują lub zamieszkują na obszarze woj. podkarpackiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego; z terenu Gminy Hyżne.
Cele szczegółowe projektu:
- Wzrost kompetencji i wiedzy u minimum 80% uczniów szkół objętych wsparciem projektu, poprzez zrealizowanie zajęć rozwijających kompetencje kluczowe, społeczne, społecznoemocjonalne, zwiększających wiedzę na temat klimatu, wspierających rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych w okresie od 01.09.2024 do 31.07.2026 r.
- Wzrost kompetencji i wiedzy u minimum 80% uczniów szkół objętych wsparciem projektu, poprzez zrealizowanie zajęć wyrównujących z zakresu języka polskiego oraz matematyki w okresie od 01.09.2024 do 31.07.2026 r.
- Złagodzenie zdiagnozowanych dysfunkcji u minimum 80% uczniów szkół objętych wsparciem z SPE, w tym niepełnosprawnych, poprzez zrealizowanie zajęć specjalistycznych w okresie od 01.09.2024 do 31.07.2026 r.
- Rozwój u minimum 80% nauczycieli szkół objętych wsparciem kompetencji zawodowych, poprzez zrealizowanie szkoleń (tym w zakresie kształcenia dzieci z SPE) w okresie od 01.09.2024 do 31.07.2026 r.
RODZAJE ZAJĘĆ OFEROWANYCH W PROJEKCIE
- Wsparcie dla uczniów/nic obejmuje realizację następujących zajęć:
- Zajęcia rozwijające - kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne w obszarze krytycznego myślenia i rozumienia, kreatywności, umiejętności współpracy (w tym w zakresie TIK), umiejętności matematyczno-przyrodnicze, umiejętności posługiwania się językami obcymi oraz kompetencje emocjonalno-społeczne:
- Zajęcia rozwijające kreatywność, umiejętność współpracy oraz rozumienie i tworzenie informacji (wymiar: 20 godz./grupę),
- Robotyka z nauką programowania (wymiar: 30 godz./grupę),
- Warsztaty ekologiczne - Eko-eksperymenty z elementami "trash art" (wymiar: 20 godz./grupę),
- Zajęcia rozwijające logiczne myślenie oraz rozumowanie matematyczne (wymiar: 20 godz./grupę),
- Warsztaty kreatywne w języku angielskim: rozumienie i przetwarzanie informacji (wymiar: 30 godz./grupę),
- Warsztaty z cyberbezpieczeństwa (wymiar: 20 godz./grupę),
- Warsztaty z autoprezentacji i komunikacji interpersonalnej (wymiar: 20 godz./grupę),
- Warsztaty - Symulacyjne gry biznesowe (wymiar: 20 godz./grupę),
- Sztuczna inteligencja i jej wykorzystanie (wymiar: 20 godz./grupę),
- Modelowanie i druk 3D (wymiar: 30 godz./grupę),
- Zajęcia z technik szybkiego uczenia się i czytania (wymiar: 12 godz./grupę),
- Zajęcia rozwijające techniki mediacyjne (wymiar: 12 godz./grupę),
- Logika i myślenie krytyczne - warsztaty (wymiar: 12 godz./grupę),
- Warsztaty relaksacyjne, uważności, wyciszenia (wymiar: 12 godz./grupę),
- Warsztaty fotograficzne (wymiar: 30 godz./grupę),
- Warsztaty asertywności (wymiar: 12 godz./grupę),
- Warsztaty o emocjach (wymiar: 12 godz./grupę),
- Zajęcia artystyczne - muzyczne, plastyczne (wymiar: 30 godz./grupę),
- Szkolenie - "Bum bum rurki!" (wymiar: 20 godz./grupę),
- Warsztaty teatralne (wymiar: 30 godz./grupę),
- Zajęcia szachowe (wymiar: 30 godz./grupę).
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze:
- Zajęcia wyrównujące z matematyki (wymiar: 30 godz./grupę),
- Zajęcia wyrównujące z języka polskiego (wymiar: 30 godz./grupę),
- Zajęcia wyrównujące z języka angielskiego (wymiar: 30 godz./grupę).
- Zajęcia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym niepełnosprawnych):
- Terapia wyrównawcza - zajęcia korekcyjne-kompensacyjne (wymiar: 30 godz./grupę),
- Warsztaty stymulowania reakcji adaptacyjnych u uczniów z zaburzeniami przetwarzania bodźców - Integracja sensoryczna (wymiar: 30 godz./grupę),
- Zajęcia z kinezyterapii - gimnastyka korekcyjna (wymiar: 30 godz./grupę),
- Zajęcia balbutologopedii (wymiar: 30 godz./grupę),
- Ćwiczenia terapeutyczne stymulujące, korygujące i wzmacniające potencjał ucznia z SPE - Rewalidacja (wymiar: 30 godz./grupę),
- Warsztaty rozwoju kompetencji miękkich dla uczniów SPE (wymiar: 30 godz./grupę),
- Socjoterapia u uczniów z zaburzeniami przetwarzania bodźców (wymiar: 30 godz./grupę),
- Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej - warsztaty społeczno-emocjonalne (wymiar: 30 godz./grupę),
- Ćwiczenia terapeutyczne stymulujące, korygujące i wzmacniające potencjał ucznia niepełnosprawnego - Rewalidacja (wymiar: 30 godz./osobę),
- Terapia wyrównawcza - zajęcia korekcyjne-kompensacyjne dla ucznia niepełnosprawnego (wymiar: 30 godz./osobę),
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno społeczne uczniów niepełnosprawnych - TUS (wymiar: 30 godz./osobę),
- Warsztaty stymulowania reakcji adaptacyjnych u uczniów niepełnosprawnych z zaburzeniami przetwarzania bodźców - Integracja sensoryczna (wymiar: 20 godz./osobę),
- Warsztaty rozwoju kompetencji miękkich dla uczniów niepełnosprawnych (wymiar: 20 godz./osobę).
- Wsparcie dla nauczycieli/lek w zakresie podniesienia kwalifikacji zawodowych kadry pedagogicznej szkół objętych wsparciem projektu, obejmie realizację następujących szkoleń/zajęć:
- Posługiwanie się technikami komputerowymi w dydaktyce w tym wykorzystania w nauczaniu e-podręczników lub e-zasobów/e-materiałów dydaktycznych stworzonych dzięki środkom EFS w latach 2007-2013 i 2014-2020 (wymiar: 10 godz./grupę),
- Metody zapamiętywania, koncentracji i techniki efektywnego uczenia się (wymiar: 10 godz./grupę),
- Przygotowanie do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze SPE (wymiar: 10 godz./grupę),
- Wykorzystanie metod eksperymentu w edukacji, w celu podnoszenia jakości nauczania przedmiotów ścisłych (wymiar: 10 godz./grupę),
- Szkolenie z zakresu tematyki doradztwa zawodowego (wymiar: 6 godz./grupę),
- Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne (wymiar: 20 godz./grupę),
- Realizacja zajęć metodą projektu (wymiar: 12 godz./grupę),
- Zasady tworzenia i zarządzanie publikowaniem treści edukacyjnych (wymiar: 12 godz./grupę),
- Współpraca z rodzicami - w tym radzenie sobie w sytuacjach trudnych (wymiar: 8 godz./grupę),
- Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej - program profilaktyki i promocji zdrowia (wymiar: 8 godz./grupę),
- Iskra Odporności - program profilaktyki i promocji zdrowia psychicznego (wymiar: 8 godz./grupę),
- Kurs prowadzenia nauki gry w szachy przez nauczycieli szkoły (wymiar: 12 godz./grupę),
- Szkolenie - jak uczyć zielonych kompetencji (wymiar: 6 godz./grupę)
- Warsztaty autoprezentacji (wymiar: 6 godz./grupę),
- Warsztaty relaksacyjne, uważności, wyciszenia (wymiar: 8 godz./grupę),
- Szkolenie - Jak rozmawiać z nastolatkami (wymiar: 6 godz./grupę),
- Trening Umiejętności Społecznych (wymiar: 20 godz./grupę),
- Indywidualne konsultacje ze specjalistami (metodyka/psychologia/ terapeuci) – wymiar: średnio 1h/nauczyciela, 82 h/projekt (1h = 60min.).
KWALIFIKACJA DO PROJEKTU
Formalne kryteria rekrutacji – obowiązkowe
Do projektu zakwalifikowani zostaną:
- uczniowie/uczennice ze szkół podstawowych, którzy uczą się lub zamieszkują na obszarze woj. podkarpackiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, tj. uczęszczający do SP o których mowa powyżej;
- nauczyciele/nauczycielki prowadzący zajęcia, którzy pracują lub zamieszkują na obszarze woj. podkarpackiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, tj. pracujący w SP o których mowa powyżej.
Punktowane Kryteria rekrutacyjne:
Do projektu zostaną zakwalifikowani uczniowie/nice oraz nauczyciele/lki, którzy uzyskają największą liczbę punktów:
- Zajęcia dla uczniów/uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz niepełnosprawnych:
- orzeczenie/opinia PPP – 2 pkt.
- opinia nauczyciela – 1 pkt.
- Zajęcia dla uczniów/uczennic rozwijające oraz wyrównujące:
- uczeń kończący szkołę w danym roku szkolnym – 2 pkt.
- pozostali uczniowie – 1 pkt.
- wskazanie wychowawcy – 1 pkt.
- Zajęcia dla nauczycieli/nauczycielek:
- prowadzenie zajęć w ramach projektu – 2 pkt.
- rekomendacja dyrektora – 1 pkt.
Obowiązujące dokumenty rekrutacyjne:
- Ankieta Rekrutacyjna – uczeń/uczennica
- Ankieta Rekrutacyjna – nauczyciel/nauczycielka
- Rekomendacja i opinia szkoły dot. uczestnictwa ucznia/uczennicy w projekcie
- Zaświadczenie o zatrudnieniu nauczyciela/nauczycielki
- Klauzula Informacyjna - RODO
- Umowa uczestnictwa ucznia/uczennicy w projekcie
- Umowa uczestnictwa nauczyciela/nauczycielki w projekcie
KONTAKT
Urząd Gminy Hyżne,
36-024 Hyżne 103
tel.: 17 23 045 60
lub
CNJA Edukacja - Witold Szaszkiewicz sp. j.
ul. Królowej Jadwigi 97, Kraków
tel. 12 4310705,
e-mail: biuro@cnja.com.pl
W RAMACH PROJEKTU ZAPEWNIAMY
- Sale lekcyjne spełniające wymagane standardy oraz posiadające zaplecze w postaci materiałów edukacyjnych oraz sprzętu tj. tablice, projektory, komputery.
- Pracownie komputerowe.
- Biuro Projektu na terenie Gminy Hyżne zapewniające uczestnikom projektu możliwość osobistego kontaktu z kadrą projektu.
- W każdej szkole funkcjonować będzie punkt informacyjno-rekrutacyjny, w którym zainteresowani uczniowie/uczennice i ich opiekunowie oraz nauczyciele/nauczycielki będą mogli uzyskać informacje na temat zajęć realizowanych w projekcie.
DOKUMENTY REKRUTACYJNE
Dokumenty rekrutacyjne znajdują się na stronach internetowych poszczególnych szkół lub w punktach informacyjnych zlokalizowanych na terenie tych szkół oraz UG Hyżne.
Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadami zawartymi w Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, zasadami zawartymi w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej, zasadą zrównoważonego rozwoju, w tym z zasadą „nie czyń poważnych szkód” (Do No Significant Harm)