Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Informacja o projekcie

O PROJEKCIE

Projekt pn. „Rozwój edukacji na terenie gminy Hyżne” realizowany przez Gminę Hyżne w partnerstwie z CNJA Edukacja - Witold Szaszkiewicz sp. j. w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Działania FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne, Priorytetu 7/FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian.

Okres realizacji: od 01.09.2024 r. do 31.07.2026 r.

Wartość projektu: 2.107.269,20 PLN.

Łączna wartość dofinansowania projektu: 1.895.337,20 PLN.

Wartość dofinansowania ze środków europejskich: 1.791.178,82 PLN.

Wartość dotacji celowej z budżetu krajowego: 104.158,38 PLN.

Wartość wkładu własnego: 211.932,00 zł.

Kontakt w sprawie projektu: Urząd Gminy w Hyżnem lub szkoły objęte wsparciem projektu (szczegóły poniżej)

Uczestnicy Projektu: uczniowie/uczennice w wieku szkolnym oraz nauczyciele/nauczycielki prowadzący zajęcia ze szkół zlokalizowanych na terenie województwa podkarpackiego, którzy uczą się, pracują lub zamieszkują na obszarze woj. podkarpackiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego; z terenu Gminy Hyżne, ze:

CEL PROJEKTU:

Głównym celem projektu jest poprawa jakości kształcenia ogólnego na terenie województwa podkarpackiego poprzez rozwijanie kompetencji, umiejętności, uzdolnień i zainteresowań u 446 uczniów/uczennic w wieku szkolnym oraz 82 nauczycieli/nauczycielek prowadzących zajęcia ze szkół zlokalizowanych na terenie województwa podkarpackiego, którzy uczą się, pracują lub zamieszkują na obszarze woj. podkarpackiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego; z terenu Gminy Hyżne.

Cele szczegółowe projektu:

  1. Wzrost kompetencji i wiedzy u minimum 80% uczniów szkół objętych wsparciem projektu, poprzez zrealizowanie zajęć rozwijających kompetencje kluczowe, społeczne, społecznoemocjonalne, zwiększających wiedzę na temat klimatu, wspierających rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych w okresie od 01.09.2024 do 31.07.2026 r.
  2. Wzrost kompetencji i wiedzy u minimum 80% uczniów szkół objętych wsparciem projektu, poprzez zrealizowanie zajęć wyrównujących z zakresu języka polskiego oraz matematyki w okresie od 01.09.2024 do 31.07.2026 r.
  3. Złagodzenie zdiagnozowanych dysfunkcji u minimum 80% uczniów szkół objętych wsparciem z SPE, w tym niepełnosprawnych, poprzez zrealizowanie zajęć specjalistycznych w okresie od 01.09.2024 do 31.07.2026 r.
  4. Rozwój u minimum 80% nauczycieli szkół objętych wsparciem kompetencji zawodowych, poprzez zrealizowanie szkoleń (tym w zakresie kształcenia dzieci z SPE) w okresie od 01.09.2024 do 31.07.2026 r.

RODZAJE ZAJĘĆ OFEROWANYCH W PROJEKCIE

  1. Wsparcie dla uczniów/nic obejmuje realizację następujących zajęć:
  1. Zajęcia rozwijające - kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne w obszarze krytycznego myślenia i rozumienia, kreatywności, umiejętności współpracy (w tym w zakresie TIK), umiejętności matematyczno-przyrodnicze, umiejętności posługiwania się językami obcymi oraz kompetencje emocjonalno-społeczne:
  • Zajęcia rozwijające kreatywność, umiejętność współpracy oraz rozumienie i tworzenie informacji (wymiar: 20 godz./grupę),
  • Robotyka z nauką programowania (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Warsztaty ekologiczne - Eko-eksperymenty z elementami "trash art" (wymiar: 20 godz./grupę),
  • Zajęcia rozwijające logiczne myślenie oraz rozumowanie matematyczne (wymiar: 20 godz./grupę),
  • Warsztaty kreatywne w języku angielskim: rozumienie i przetwarzanie informacji (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Warsztaty z cyberbezpieczeństwa (wymiar: 20 godz./grupę),
  • Warsztaty z autoprezentacji i komunikacji interpersonalnej  (wymiar: 20 godz./grupę),
  • Warsztaty - Symulacyjne gry biznesowe (wymiar: 20 godz./grupę),
  • Sztuczna inteligencja i jej wykorzystanie (wymiar: 20 godz./grupę),
  • Modelowanie i druk 3D (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Zajęcia z technik szybkiego uczenia się i czytania (wymiar: 12 godz./grupę),
  • Zajęcia rozwijające techniki mediacyjne (wymiar: 12 godz./grupę),
  • Logika i myślenie krytyczne - warsztaty (wymiar: 12 godz./grupę),
  • Warsztaty relaksacyjne, uważności, wyciszenia (wymiar: 12 godz./grupę),
  • Warsztaty fotograficzne (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Warsztaty asertywności (wymiar: 12 godz./grupę),
  • Warsztaty o emocjach (wymiar: 12 godz./grupę),
  • Zajęcia artystyczne - muzyczne, plastyczne (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Szkolenie - "Bum bum rurki!" (wymiar: 20 godz./grupę),
  • Warsztaty teatralne (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Zajęcia szachowe (wymiar: 30 godz./grupę).
    1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze:
  • Zajęcia wyrównujące z matematyki (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Zajęcia wyrównujące z języka polskiego (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Zajęcia wyrównujące z języka angielskiego (wymiar: 30 godz./grupę).
    1. Zajęcia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym niepełnosprawnych):
  • Terapia wyrównawcza - zajęcia korekcyjne-kompensacyjne (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Warsztaty stymulowania reakcji adaptacyjnych u uczniów z zaburzeniami przetwarzania bodźców - Integracja sensoryczna (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Zajęcia z kinezyterapii - gimnastyka korekcyjna (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Zajęcia balbutologopedii (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Ćwiczenia terapeutyczne stymulujące, korygujące i wzmacniające potencjał ucznia z SPE - Rewalidacja (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Warsztaty rozwoju kompetencji miękkich dla uczniów SPE (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Socjoterapia u uczniów z zaburzeniami przetwarzania bodźców (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej - warsztaty społeczno-emocjonalne (wymiar: 30 godz./grupę),
  • Ćwiczenia terapeutyczne stymulujące, korygujące i wzmacniające potencjał ucznia niepełnosprawnego - Rewalidacja (wymiar: 30 godz./osobę),
  • Terapia wyrównawcza - zajęcia korekcyjne-kompensacyjne dla ucznia niepełnosprawnego (wymiar: 30 godz./osobę),
  • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno społeczne uczniów niepełnosprawnych - TUS (wymiar: 30 godz./osobę),
  • Warsztaty stymulowania reakcji adaptacyjnych u uczniów niepełnosprawnych z zaburzeniami przetwarzania bodźców - Integracja sensoryczna (wymiar: 20 godz./osobę),
  • Warsztaty rozwoju kompetencji miękkich dla uczniów niepełnosprawnych (wymiar: 20 godz./osobę).
  1. Wsparcie dla nauczycieli/lek w zakresie podniesienia kwalifikacji zawodowych kadry pedagogicznej szkół objętych wsparciem projektu, obejmie realizację następujących szkoleń/zajęć:
  • Posługiwanie się technikami komputerowymi w dydaktyce w tym wykorzystania w nauczaniu e-podręczników lub e-zasobów/e-materiałów dydaktycznych stworzonych dzięki środkom EFS w latach 2007-2013 i 2014-2020 (wymiar: 10 godz./grupę),
  • Metody zapamiętywania, koncentracji i techniki efektywnego uczenia się (wymiar: 10 godz./grupę),
  • Przygotowanie do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze SPE (wymiar: 10 godz./grupę),
  • Wykorzystanie metod eksperymentu w edukacji, w celu podnoszenia jakości nauczania przedmiotów ścisłych (wymiar: 10 godz./grupę),
  • Szkolenie z zakresu tematyki doradztwa zawodowego (wymiar: 6 godz./grupę),
  • Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne (wymiar: 20 godz./grupę),
  • Realizacja zajęć metodą projektu (wymiar: 12 godz./grupę),
  • Zasady tworzenia i zarządzanie publikowaniem treści edukacyjnych (wymiar: 12 godz./grupę),
  • Współpraca z rodzicami - w tym radzenie sobie w sytuacjach trudnych (wymiar: 8 godz./grupę),
  • Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej - program profilaktyki i promocji zdrowia (wymiar: 8 godz./grupę),
  • Iskra Odporności - program profilaktyki i promocji zdrowia psychicznego (wymiar: 8 godz./grupę),
  • Kurs prowadzenia nauki gry w szachy przez nauczycieli szkoły (wymiar: 12 godz./grupę),
  • Szkolenie - jak uczyć zielonych kompetencji (wymiar: 6 godz./grupę)
  • Warsztaty autoprezentacji (wymiar: 6 godz./grupę),
  • Warsztaty relaksacyjne, uważności, wyciszenia (wymiar: 8 godz./grupę),
  • Szkolenie - Jak rozmawiać z nastolatkami (wymiar: 6 godz./grupę),
  • Trening Umiejętności Społecznych (wymiar: 20 godz./grupę),
  • Indywidualne konsultacje ze specjalistami (metodyka/psychologia/ terapeuci) – wymiar: średnio 1h/nauczyciela, 82 h/projekt (1h = 60min.).

KWALIFIKACJA DO PROJEKTU

Formalne kryteria rekrutacji – obowiązkowe

Do projektu zakwalifikowani zostaną:

  • uczniowie/uczennice ze szkół podstawowych, którzy uczą się lub zamieszkują na obszarze woj. podkarpackiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, tj. uczęszczający do SP o których mowa powyżej;
  • nauczyciele/nauczycielki prowadzący zajęcia, którzy pracują lub zamieszkują na obszarze woj. podkarpackiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, tj. pracujący w SP o których mowa powyżej.

Punktowane Kryteria rekrutacyjne:

Do projektu zostaną zakwalifikowani uczniowie/nice oraz nauczyciele/lki, którzy uzyskają największą liczbę punktów:

  1. Zajęcia dla uczniów/uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz niepełnosprawnych:
  • orzeczenie/opinia PPP – 2 pkt.
  • opinia nauczyciela – 1 pkt.
  1. Zajęcia dla uczniów/uczennic rozwijające oraz wyrównujące:
  • uczeń kończący szkołę w danym roku szkolnym – 2 pkt.
  • pozostali uczniowie – 1 pkt.
  • wskazanie wychowawcy – 1 pkt.
  1. Zajęcia dla nauczycieli/nauczycielek:
  • prowadzenie zajęć w ramach projektu – 2 pkt.
  • rekomendacja dyrektora – 1 pkt.

Obowiązujące dokumenty rekrutacyjne:

  • Ankieta Rekrutacyjna – uczeń/uczennica
  • Ankieta Rekrutacyjna – nauczyciel/nauczycielka
  • Rekomendacja i opinia szkoły dot. uczestnictwa ucznia/uczennicy w projekcie
  • Zaświadczenie o zatrudnieniu nauczyciela/nauczycielki
  • Klauzula Informacyjna - RODO
  • Umowa uczestnictwa ucznia/uczennicy w projekcie
  • Umowa uczestnictwa nauczyciela/nauczycielki w projekcie

 

KONTAKT

Urząd Gminy Hyżne,

36-024 Hyżne 103

tel.: 17 23 045 60

lub

CNJA Edukacja - Witold Szaszkiewicz sp. j.

ul. Królowej Jadwigi 97, Kraków

tel. 12 4310705,

e-mail: biuro@cnja.com.pl

 

W RAMACH PROJEKTU ZAPEWNIAMY

  • Sale lekcyjne spełniające wymagane standardy oraz posiadające zaplecze w postaci materiałów edukacyjnych oraz sprzętu tj. tablice, projektory, komputery.
  • Pracownie komputerowe.
  • Biuro Projektu na terenie Gminy Hyżne zapewniające uczestnikom projektu możliwość osobistego kontaktu z kadrą projektu.
  • W każdej szkole funkcjonować będzie punkt informacyjno-rekrutacyjny, w którym zainteresowani uczniowie/uczennice i ich opiekunowie oraz nauczyciele/nauczycielki będą mogli uzyskać informacje na temat zajęć realizowanych w projekcie.

 

DOKUMENTY REKRUTACYJNE

Dokumenty rekrutacyjne znajdują się na stronach internetowych poszczególnych szkół lub w punktach informacyjnych zlokalizowanych na terenie tych szkół oraz UG Hyżne.

Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadami zawartymi w Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, zasadami zawartymi w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej, zasadą zrównoważonego rozwoju, w tym z zasadą „nie czyń poważnych szkód” (Do No Significant Harm)

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Imieniny